بالصور: ياسمين عبد عزيز في أول رد رسمي على ريهام حجاح بعد حلقتها مع بوسي شلبي

في أول رد رسمي لها على حلقة الفنانة ريهام حجاج مع الإعلامية بوسي شلبي وتطرقها لكواليس علاقتها برجل الأعمال محمد حلاوة الزوج السابق للفنانة ياسمين عبد العزيز، خرجت الأخيرة عن صمتها بعد ساعات من الحلقة، حيث وصفت حجاج ياسمين طوال الوقت بالـ "الطرف الثاني" من دون أن تذكر اسمها.  

 

رد ياسمين جاء من خلال صورة نشرتها على حسابها الخاص في موقع "انستغرام" تضمنت الكلمات الآتية: "تخيل أنا حارقلك دمك من غير ما أعملك حاجة.. مبالك بقى لو عملت؟"، وأرفقت الصورة بتعليق قالت فيه: "الصمت مش ضعف.. الصمت قوة".  

 

وكانت لمياء حلاوة شقيقة محمد حلاوة قد وجهت انتقادًا قاسيًا ومباشرًا إلى ياسمين عبد العزيز بعد حلقة ريهام حجاج مع شلبي، مدافعة عن زوجة أخيها.  

 

وقالت لمياء حلاوة في الفيديو: "الحقيقة أنا شفت برنامج ريهام صاحبتى وأختى وزوجة أخويا، أنا فرحانة جدا بيه، خاصة إنها قالت كلام محترم وكلام من قلبها".  

 

 وتابعت: "الحاجة اللى ضايقتنى وأزعجتنى جدا، ودى حاجة عائلية، إن أنا فوجئت بكلام بيتقال من كم ساعة.. زى حرابيق.. وكلام ميتصحش يتقال.. يا جماعة إحنا بقالنا 3 سنين بنتحارب ونتهاجم.. وبيتقال علينا كلام غلط وإحنا مابنردش عشان مصلحة ولادنا.. عشان ده اللى اتعلمناه في الدنيا إننا نخاف على ولادنا".  

 

ووجهت رسالة مباشرة إلى إلى ياسمين عبد العزيز قائلة: "بس الظاهر إن فيه ناس تانية مش فارق معاها الكلام ده.. إحنا خلاص خرجناكى من حياتنا وقفلنا صفحتك.. مش بس كدة ما بنفتكركيش.. وعايزينك انتى كمان تركزى في صفحتك وتنسينا.. وحاولى إن أنتى تكونى سعيدة.. لإن إحنا بقينا سعداء وإحنا بعيد عنك.. يارب يكون الكلام ده وصلك.. لأن أنتى بكدة بتبوظى الصفحة الجديدة بتاعتك كمان".  

أضف تعليقا