هكذا علقت كندة علوش على أزمة عمرو يوسف 

شاركت الفنانة كندة علوش جمهورها ومحبيها عبر حسابها الرسمي علي موقع تبادل الفيديو والصور إنستقرام بمنشور دعمت من خلاله زوجها الفنان عمرو يوسف الذي يعاني حاليا من ازمة كبيرة تهدد خروج مسلسله الجديد الملك أحمس للنور، وفعلت كندة علوش هشتاج نتفرج وبعدين نحكم، وعلقت علي الهشتاج وقالت "إحنا بنعمل فن عشان نحكي حواديت عشان نسعد الناس ونسليهم ونخليهم يفكروا.. ما تحكمش على الجواب من عنوانه، من حقك تقرا الجواب كله وساعتها تحكم".


أضافت: "ولو السوشيال ميديا تحولت لمحكمة فنية من حقها تمنع عرض أو توقف عمل مانعرفش بكرة هتحكم بإيه وممكن تظلم مين؟ من حقنا نحلم من حقنا نتخيل من حقنا نغلط من حقك تشوفنا حتى لو هتنتقدنا، ومن حقك برضه ما تتفرجش بس مطلب المنع خسارة وقطع عيش وظلم وأي فنان بينافس بشرف وأخلاق سيدعم زميله، وإحنا بندعم زمايلنا الشرفاء"، وتفاعل الكثيرون من محبيها مع منشورها وحرصوا علي تدعيم عمرو يوسف في أزمته.  


يشار إلي أن مسلسل "الملك" قصة نجيب محفوظ، سيناريو وحوار خالد دياب وشيرين دياب، إخراج حسين المنباوي، يشارك في بطولته عمرو يوسف، ماجد المصري وصبا مبارك وريم مصطفى ومحمد علاء وباسل الزارو وشريف سلامة.

 

 


 

أضف تعليقا