زوجة طارق العريان الأولى ترد على أصالة... هل شمتت بها؟

فاجأت الزوجة الأولى للمخرج طارق العريان هالة العتال برد كتبته متوجهة إلى الفنانة أصالة بعد تعليقها على صورة العريان مع خطيبته الجديدة، والضجة التي أثارتها على السوشيال ميديا وتعاطف عدد كبير من الناشطين وحتّى الفنانين معها.

وقامت هالة بتذكير أصالة بالصور التي كانت تنشرها هي مع طارق والعائلة متجاهلة ابنه الأكبر عمر الأمر الذي كان قاسيًا عليها وعليه كثيرًا، وحاولت هالة الدفاع عن طارق العريان بالقول إنه يحب عائلته وأولاده، وطالبة من أصالة التوقف عن الترويج لفكرة أنه خانها.

وقالت من خلال حسابها على موقع "فيس بوك": دي أول مره ممكن ارد فيها ،الصوره قاسيه عليكي؟".

وتابعت:"طيب انا لما كنت بشوف الف صوره ،وابني مش موجود فيها،يا تري احساسي كان ايه ؟كان كتر من قاسي كان مقهور ،طيب لما كنتي بتكتبي العايله وابني مش موجود فيها ،احساسه هو كان ايه ؟".

واستمرت بالحديث:" أولادك عندهم اب، ايمن الذهبي حي يرزق لكن ابني كان عنده اب واحد بس ،وللاسف مش حقدر اقول تفاصيل، طيب لما كنا بنحاول نتكلم كان ردك ايه ،يا تري قاسي، ولا حنون ذي ما انتي دلوقت".

وأضافت العتال:" الجواز والحب والعشره في تفاصيل محدش يقدر يعرفها، طيب مفكرتيش في يوم من الايام ان ممكن الاب يشتري ابنه اللي من دمه ،ويرفض الظلم، طيب مفكرتيش ان في نفسيت ولد ممكن تتدمر طيب دلوقت أولادك زعلانين من الكسره ،طيب بيتكلموا معه ليه لحد دلوقت".
 
واختتمت:" ارجوكي كفايه في اولاد وانا من حقي ادافع عن ابني اللي نفسيته بقيت مش حلوه ،من كتر الحرب علي ابوه ،كفايه ،بعد الانفصال اللي كنت بتمني استمرار ليكم وربنا يشهد عليه ،بس ده نصيب".

وكانت أصالة نصري قد علقت على الصورة التي جمعت زوجها السابق طارق العريان بعارضة الأزياء السورية نيكول سعفان، لا سيما بعد الأخبار التي سبقت الصورة عن علاقة عاطفية تربط طارق بنيكول ونيته الزواج منها.

أصالة لم تتردد بالتعبير عن مشاعرها علنًا بكل صراحة وصدق اتجاه الصورة، حيث قامت بإعادة نشرها وأرفقتها بتعليق قالت فيه: "هي أقسى صوره أنا مرقت عليّي منّ بداية قصتي لليوم.. ومنّ وقت شفتها منّ حوالي تلاتين ساعه وأنا قاعده بسّ عمّ حاول صدّق.. فيه شخص بالصّوره كان بمقام وغلاوة روح ونفْسّ .. وااستّ العزيزه الّلي بتشكر على أحلى ليله سهرتها ياترى فعلاً؟ ولّا بسّ تشجيع للظلم والجحود والنكران .. الحقيقه كلكم بتعرفوها من غير ماإحكيها .. الصّوره مو عاديّه .. وموقادره أتجاوزها لأنّه تفاصيلها بشعه جارحه بتقتل فيني حتّى نقطة الأمان الّلي عمّ حاول حافظ عليها على قدّ ماأقدر .. ولوالد ولادي ( آدم وعلي) غير إنّه اللي بتعمله مو إنساني هوّه عيب ".

وختمت رسالتها بالقول: "سامحوني على تصرّفي الّلي مو المفروض يكون .. بسّ ذهولي منّ قدرتهم خلّتني أتجاوز كلّ أنواع الحرص ولغت تفكيري".
 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب