ماجد الكدواني: بنتي كان حلمها تتزوج واحد مثل كريم عبد العزيز | فيديو 

قال الفنان ماجد الكدواني: "والدي كان غاوي قراءة ومرة وأنا بقلب في مكتبته لقيت عنده كتاب عن الأبراج حبيته وقرأته كله، وبعدين لما ابتدينا ندرس قشور علم النفس وعلم الجمال ابتديت أربط وأنسب الشخصيات على الأبراج وابتدا يشغلني المولودين في فترة زمنية واحدة والتشابه والاختلاف اللي بينهم".

شخصية ماجد الكدواني وقصة الأبراج 

وأضاف خلال الجزء الثاني من لقائه ببرنامج "صاحبة السعادة" الذي تقدمه الفنانة إسعاد يونس بقناة "دي إم سي": "ابتديت أنسب الشخصيات حسب كل برج، أنا مثلًا برج القوس برج ناري مطلوق وميحبش حد يحجمه وعايز يهب وما حدش يقول له أنت رايح فين وهو عاطفي وجواه طفل ويحب اللي يحتويه مش اللي يفرض عليه".

ولفت: "الفنان كريم عبد العزيز برج الأسد وهو قيادي يستمتع باحتوائه للآخر وينسى مشاكله في حين إنه يحل مشاكل الأخر وبيني وبينه كيميا من يوم ما ابتدينا وهو حتى يقول لي احنا مصروفين لبعض مش إخوات وأصحاب بس، وأول تعارف كان فيلم حرامية في كي جي تو، وحاسس لما اتقابلنا إني مرمي في حضن حد بيحبني وبيراعي مشاعري فبقيت بعشقه وحتى ساندرا بنتي بتحبه ولما بسألها لما تكبري تحبي تتجوزي مين تقولي كريم عبد العزيز وهو تركيبة إلهية".

وتابع": "كريم عبد العزيز على طول بيحتويني وشخص مسؤول وببقى مرتاح وأنا جنبه".

 

مشاهد فيلم حرامية في تايلاند

ولفت: "مشهد السرير وهو بيقع بيَّ أنا وكريم عبد العزيز في فيلم حرامية في تايلاند، هو وقع فعلًا، ومشهد الفستان أيضًا كنا بنعيش اللحظة ومصدقين بعض في أخف الموضوع علشان نعطيها ثقل".

نصيحة كريم عبد العزيز لماجد الكدواني

وتابع: "خلينا نستخبى في الشخصية دي نصيحة كريم عبد العزيز ليَّ، علشان لو ما نجحناش نضحك الناس يبقى مستخبيين في الشخصية".

وأشار: "كنت هعتذر عن فيلم كباريه لأني كنت متخوف، ولما قرأت الفيلم أعجبت به وكان بالنسبة لي نقلة في مسيرتي الفنية".

إذا أعجبِك هذا الموضوع أقرئي أيضًا : ماجد الكدواني : ذهبت إلي طبيب نفسي بسبب فيلم " تراب الماس"

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب