جهز الجنينة وركب الكشاف.. مقطع فيديو للتربي أثناء تحضير مقبرة ياسمين عبد العزيز

نشرت الفنانة ياسمين عبد العزيزمقطع فيديو مؤثر لرسالة التربي لها يخبرها بتجهيز التربة لها خلال أزمتها الصحية ووصلت خلاها إلى حد الموت.

وقالت خلال حوارها ببرنامج "معكم"، المذاع على قناة "cbc"، تقديم الإعلامية منى الشاذلي: "التربي قال لي دي الجنينة يا أستاذة، وركبنا ليكي كشاف، ومستنيكي يا أستاذة علشان كلنا بنحبك".

وأضافت مازحة على أساس أني لما أموت أقوم بليل أشرب شاي على الكشاف اللي هو ركبه، وبعد كده قولتله بلاش تبعت لي رسائل تاني".

وتابعت: "التربي بعتلي مسج تاني، وقلت له بلاش تبعتلي مسج تاني لأن آخر مرة بعتلي فيها رسالة بتقلي إنك بتجهز مقبرتي"، مردفة: "بتعامل مع المقابر إنه بيتي الثاني خاصة أني كثيرة الذهاب هناك، وبحب أقعد في الترب وأنا مبخافش من الموت بس كل مشكلتي ولادي".

وأضافت ياسمين عبد العزيز خلال حوارها ببرنامج "معكم"، المذاع على قناة "cbc"، تقديم الإعلامية منى الشاذلي: "مسلسل اللي مالوش كبير حقق أعلى مشاهدة في شهر رمضان اللي فات وهو اللي جاب أجلي، اتصبت بعده مرتين بكورونا وبعد كده أزمة العملية اللي كنت هموت فيها، وبعد ما دخلت المستشفى الممرضات كانوا بيقولوا ليا يا وحش الكون.. وأنا زعقت معاهم وقولتلهم متقولوش يا وحش الكون.. علشان جالي عقدة منها بسبب اللي حصل ليا".

وتروي ياسمين عبد العزيز في الجزء الأول من اللقاء تفاصيل محنتها الصحية التي مرت بها مؤخرًا، وكيف ساءت حالتها نتيجة خطأ طبي بعد خضوعها لجراحة نسائية؛ حيث وصفت شعورها في ذلك التوقيت باقتراب محقق من الموت من شدة الألم، كما تروي ياسمين بالتفصيل كيف تطورت حالتها حتى وصلت إلى هذه الحالة، وتكشف عن أسباب عدم مقاضاتها للطاقم الطبي الذي تسبب في مرضها حتى الآن.

 

 

أضف تعليقا