رامي صبري يحقق حلم شقيقه الراحل كريم صبري

فاجأ رامي صبري الجمهور بالدويتو الجديد الذي طرحه بعنوان "حالة اكتئاب" والذي يجمعه للمرة الأولى بشقيقه الراحل كريم صبري.

 

 


وأكد رامي أن الأغنية بكاملها مخصصة لشقيقه وهو من قام بتلحينها وكان يرفض الغناء معه لأنه يريد تقديم نفسه إلى الجمهور اعتمادا على موهبته فقط وليس على شهرة شقيقه.


وكتب رامي على حسابه الخاص "انستغرام": "هتسمعوا دويتو حالة اكتئاب اللي كلنا حضرناه في الفترة اللي فاتت بعد وفاة أخي الغالي كريم صبري، دايمًا كنت بقول لكريم نغني مع بعض وهو كان بيرفض لسبب إنه عاوز يغني أول أغنية من غير مساعدتي وده كان من وجهة نظره اللي مكنتش مقتنع بيها".


وأضاف أيضًا: "بس كنت دايما بسيبه براحته، لحد لما توفى في صدمة ليا وللجميع.. كنت غالي عليا أوي يا حبيبي، في الجنة إن شاء الله، ربنا يرحمك ويصبرنا انا ووالدتك ووالدك واخواتنا على غيابك وعدم وجودك معانا في البيت، يا ريت كل اللي يشوف الفيديو يدعيله".


وأوضح رامي أن الأغنية سجلها كريم بصوته وهى من ألحانه وكلمات عبير الرزاز وتوزيع محمد عاطف الحلو وميكس وماستر هانى محروس، وكان انتهى تمامًا من تسجيلها وأنا قررت أسجل أجزاء منها بصوتى وأقدمها زى ما كان نفسى تتعمل على طريقة الدويتو وأهديها لروح أخى كريم الغالى، مختتمًا حديثه: ربنا يرحمه ويصبرنا أنا وووالده ووالدته وإخوته على عدم وجوده وسطنا.


وقدم رامي الدويتو إلى روح شقيقه كريم صبري كما طلب من الجمهور قراءة الفاتحة له وشكر كل من ساعد لخروج هذا العمل إلى النور.
 

أضف تعليقا