محمود حميدة: "لو شوفت بنتي بتشرب سجاير مش هقولها كده غلط" | فيديو

كشف الفنان محمود حميدة عن وصيته لبناته الأربعة، قائًا: "أوصيهم باللى أنا علمتهلهم، وهما عارفين طبعًا أنهم يحبوا الحياة واعملوا اللى إنتوا عايزينه".


وأضاف خلال لقائه ببرنامج "السيرة" الذي تقدمه الإعلامية وفاء الكيلاني بقناة "دي إم سي": "بيني وبين بناتي مناقشات وبقف جنبهم كسند وأوفر لهم المأكل والمبس والمشرب والمدرسة وأنا داعم ليهم.. الكلام مبيربيش واللى بيربي التصرفات".

وأكمل: "أنا غلطت كتير في حياتي، ولو شوفت بنتي بتشرب سيجارة ولا تعليق ومش هعاقبها ولا هقولها كده غلط على صحتك.. بنتي تعمل اللى تعمله.. والناس بيحسدوا بناتي على أبوهم لأن معندناش تصرفات الرجل الشرقي".

وتابع: "علاقتي ببناتي فيها حب مش خوف واحترام ملهوش طقوس.. واحكي لبناتي عن نزواتي لو سألوا ولكن مش تطوعًا، وكل واحد له نزوات وأخطاء وأسرار سواء أنا أو هما.. أنا لا أسأل الآخرين عن نزواتهم أو أسرارهم.. والمناقشات بينا واضحة ومفيهاش تورية". 

وقال الفنان محمود حميدة: إنه متزوج من زوجته الأولى "سهير" منذ سنة 1982، ومر على زواجهما 38 عامًا، وتزوج زوجته الثانية "مها" منذ 28 عامًا.

وتابع خلال لقائه ببرنامج "السيرة" الذي تقدمه الإعلامية وفاء الكيلاني بقناة "دي إم سي": تزوجت للمرة الثانية بعد 10 سنوات لما حبيت وطبيت وأنا مبحبش أعمل علاقات غير شرعية فيبقى أتجوز من غير تفنيد شروط الزواج الثاني".

لافتًا إلى أنه تزوج للمرة الثانية عن حب برغم أنها كانت لديها أبناء.

وأضاف: "زوجتي التانية كان عندها أولاد وده السبب اللي خلاني أشهر جوازتي اللي كانت في السر لمدة شهور وحادثة نشرت في الأهرام عن رجل كان متزوج وكان مخبي على أسرته أنه متجوز عرفي وعنده أولاد من الست دي.. والقاضي أقر أن ملهومش حق، وأنا قلت لأ مش هخلي جوازي سري.. يمكن أموت بكره وأولادي الست دي ميبقاش لهم حق واشهرت زواجي منها على الفور.. ضميري وقتها كان صاحي".
 
وعن زوجته "مها": "تحاول فعل كل ما في وسعها لكي تحتويني.. واحتواء الشخص حاجة صعبة جدًا لأننا مختلفون وكل واحد فينا سواء ذكر أو أنثي بيعمل مصدات علشان الآخر ميخترقهوش".

وأشار إلى أن والده كان رافضًا زواجه الثاني بقوة ويكره ذلك كراهية التحريم، لأنه لم يتربى على ذلك.

 

 

 
وصية النجم محمود حميدة لبناته الأربعة وصّلت الإعلامية وفاء الكيلاني لإنها تستغرب جدًا 👇🏻 #السيرة

وصية النجم محمود حميدة لبناته الأربعة وصّلت الإعلامية وفاء الكيلاني لإنها تستغرب جدًا 👇🏻 #السيرة

Posted by dmc TV on Saturday, December 19, 2020

 

أضف تعليقا