طليقة معز مسعود المحجبة تلفت الأنظار في "مهرجان القاهرة السينمائي"

لفتت بسنت نور الدين طليقة الداعية المصري معز مسعود الأنظار بظهورها في مهرجان القاهرة السينمائي، وهو يعتبر الظهور الأول لها في هذا النوع من المناسبات.  

 

وركّز المتابعون على حجاب بسنت واحتشام ملابسها، وجاءت بعض التعليقات منها: "وعلموهن ان الحشمة لا تنقص من جمالهن شيئآ" و"يا جماعة أنا ماعرفش مين القمر دي بس عمل لايك لانها محترمة في لبسها وتستحقها" و"القمر أول مره يظهر في مهرجان القاهرة".  


يشار إلى أن بسنت كانت قد علقت مؤخرًا على تناقل أخبار طلاقها من معز مسعود من خلال حسابها في موقع "فيس بوك" وقالت: "كلنا كبشر طبيعيين لما بنمر بتجربة صعبة. بيتاخد كتير من روحنا وعمرنا لغاية لما بنعرف نتجاوزها. ولما بنفتكرها. غصب عننا بيصحى فينا جزء من الألم".  

 

وأضافت: "من الأذى الشديد إن اللي حواليك يتعاملوا معاك كإنك "شيء" مش إنسان. يستخدموا صورتك ويخوضوا في حياتك الشخصية علشان أنت شخصية مشهورة. وكإن المشهور مش إنسان من روح ودم وإحساس".  

 

وتابعت: "افتح السوشال ميديا ألاقي حياتى مشاع. صورتي ضمن مجموعة صور فيها غزل وضحك بسبب قدر ربنا "سبحانه وتعالى" كتبه عليا إني أمر بيه، وخلاص القدر عدى وانتهى من حياتي. أنا مش حلوى مغطاة وغيرى مش حلوى مكشوفة... ماحدش فينا مُجرد صورة برقم بيتعد تبع حد. أنا أختك وهي قد تكون بنتك. الكلام ده مؤذي لينا ولأهلنا".  

 

وختمت: "بلاش حُب الشير واللايك يطغى على إنسانيتنا. ودعوا الخلق للخالق. دا "إماطة الأذى عن الطريق صدقة" فما بالكم بإماطة الأذى عن مشاعر الناس؟".  

أضف تعليقا