تامر حسني يوضح أسباب إصابته بالاكتئاب .. ويكشف كيفية العلاج

نشر الفنان تامر حسني من خلال صفحته الشخصية على موقع الصور والفيديوهات "إنستجرام"، منشور يوضح أسباب إصابته بالاكتئاب هو وعدد كبير من الأشخاص خلال هذه الفترة، مع شرح كيفية العلاج .

تامر حسني يوضح أسباب تعرضه للأكتئاب 

حيث نشر الفنان تامر حسني فيديو يوضح أسباب شعوره بالأكتئاب ومايسمي "بطنين في الأذن" وكيفية علاج هذه الحالة، وذلك نظرًا للأحداث الجارية التي تمر بها البلاد، حيث قال : " صباح الخير معلش هو موضوع بره الاحداث اللي بنعيشها شويه بس مرتبط ارتباط نفسي .. الفتره دي زادت الشكوه عند ناس كتير بسبب الاكتئاب و الحزن من الاحداث الحاليه او غيرها و الحقيقه اني واحد منهم الاكتئاب ده ممكن يبقى سبب في حاجه اسمها (( طنين الاذن )) و ممكن تيجي برضو من حاجات تانيه و التعب ده هو ان الشخص فجأه يسمع صفاره او ما يشبه في اذنه طول الوقت و مش بتروح ابداً و ملهاش علاج و ناس بقالها سنين كتير بتعاني منه و عايشين بيها".

وتابع : "الحقيقه الڤيديو ده ممكن يبقى سبب في علاج ناس كتير ان شاء الله .. ارجوكم ارجوكم ابعتوه لكل الناس عشان ممكن حد من حبايبكم يكون عنده و انت متعرفش ده غير طبعاً اهالينا في غزه الله يكون في عونهم من كده و اكتر".

وأضاف : "هي طريقه علاجيه سهله هتتعمل زي ما في الڤيديو ممكن تخفوا من اول مره و ممكن تكرروا الطريقه دي ٨ مرات لو بتتحسن كرره كل يوم لحد ما تخف تماماً و لو جسمك مستجابش للطريقه دي خد الحل التاني ادويه ڤيتامين zinc و milga و مع الوقت هيتحسن ان شاء الله".

وأردف : "اللي خلاني اكتب عنه ان بعض الدكاتره بيصنفوه انه مالوش علاج و على المريض انه يتعايش معاه طول عمره و الطريقه دي بالفعل جابت نتيجه عظيمه الحمدلله .. يبقى حرام عليا لو منشرتوش …طبعاً كل واحد يرجع لدكتوره لو حابب و ربنا يشفي الجميع .. و يحفظ غزه و اهل غزه و برضو هفضل ادعي و اقول معجزه من عندك يارب ".

آخر أعمال تامر حسني 

يذكر أن فيلم "تاج"كان آخر أعمال تامر حسني، والذي عرض ضمن أفلام عيد الأضحي .

شارك في بطولة فيلم "تاج" بطولة تامر حسني، ودينا الشربيني، وساندي، وبيومي فؤاد، وهو من تأليف تامر حسني وإخراج سارة وفيق.  

تدور أحداث فيلم "تاج" في إطار كوميدي فانتازي حول شخصية البطل الخارق أو الـ"سوبر هيرو"، ويجسد تامر حسني شخصيتين لشقيقين توأمين اسمهما تاج وهارون، ويمران بالعديد من الأزمات، أما الفنانة دينا الشربيني فتجسد دور مدرسة موسيقى.

إذا أعجبكِ هذا الموضوع اطلعي على تامر حسني يشيد بأداء بسمة بوسيل لأحدث أغانيها

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب