محمد سامي: محمد رمضان قدراته غير عادية وهو أشطر ممثل في مصر (فيديو)

تحدث المخرج محمد سامي عن النجاحات التي يحققها مع النجم محمد رمضان وآخرها في مسلسل "جعفر العمدة".

ووصف محمد سامي محمد رمضان بأنه "أشطر ممثل في مصر" وقال خلال حواره مع برنامج et بالعربي: بيني أنا ومحمد رمضان كيميا واستيعاب أفكار بعض مش كل الممثلين أقدر أطلب منهم نفس الطلبات اللي بطلب من رمضان أنه يعملها في التمثيل لأنه قدراته غير عادية، وأنا معايا ممثل بالشكل دا بكتب وأنا مرتاح ومحمد بيجد معايا الحاجة اللي بيبحث عنها وبيسلم وبيثق في اللي بعمله.

وكشف كواليس التحضيرات لمسلسل "جعفر العمدة" وقال: أول حاجة قولتها لمحمد رمضان عن الشخصية أنه "جنتلمان شعبي" كنت ببني شخص مبني على فكرة التناقضات وهو فيه العادات اللي تخلي الناس تتوحد مع الشخصية يقدس العائلة.

وتابع: اتصلت بمحمد مرة قبل التصوير بأسبوع قولتله لو "جعفر" متقدمش بطريقة يتحب ويدخل القلوب مش هينجح، وهو بيتناقش قبل كل شغل ووعدني أنه هيقدم أقصى ما عنده، هو ممثل مش عادي.

وعن أفضل ممثل في مصر هذه الفترة أكد محمد سامي أنه يحب ويحترم كل الممثلين ولكن في رأيه أن محمد رمضان الأفضل موضحا: محمد رمضان أشطر ممثل في مصر ومش عايز حد يبقى زعلان من اللي بقوله لكن الحقيقة محمد قدراته التمثيلية مش عادية في ممثلين كتير وكلهم لا يستهان بهم لكن هبقى دايما منحاز لمحمد رمضان لأن أكبر نجاحاتي معاه ومفيش مرة اعتمدت عليه وخذلني وبقول دايما بدي لمحمد سنتيمتر يرجع متر.

وأكد محمد سامي أن نجاح مسلسل "جعفر العمدة" لم يكن صدفة بل هو نتاج مجهود عدد كبير من العاملين فيه.

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب