بعد خلافات استمرت لسنوات .. مواجهة صادمة بين ريهام سعيد وريم البارودي علي الهواء | فيديو

واجهت الإعلامية ريهام سعيد، الفنانة ريم البارودي على الهواء، بعد الأزمة العنيفة التي حدثت بينهما على الشاشة وامتدت لساحات القضاء، قائلة: "احنا قبل رمضان بـ3 أيام بالظبط وهو ده وقت التسامح والمغفرة وأن الواحد يقف وقفة مع النفس ويعرف إن الحياة مش مستاهلة وكل الخلافات والصراعات اللي بندخل فيها ما هي إلا هيافات ومبنقدرش نعرف قيمة حد إلا لما نفقده، وأنا وريم طالعين علشان ندعو للتسامح والمغفرة والسلام، وبنقول أي اتنين زعلانين من بعض يرجعوا يكلموا بعض وأي اتنين متجوزين علي خلاف يرجعوا يصفوا خلافهم".

بداية الأزمة بين ريهام سعيد وريم البارودي

وتابعت خلال برنامج "صبايا الشمس": "أنا وريم البارودي اختلفنا على الشاشة ومن بعدها متكلمناش ولا اتعاتبنا ومن كتر ما كان فيه اشتياق متكلمناش احنا زعلنا من بعض ليه ولا إيه اللى حصل".

وعلقت الفنانة ريم البارودي: "أنا وريهام سعيد فينا كتير من بعض، حتى جورج بتاع الكوافير واحنا بنستعد للحلقة بيقولي انتوا شبه بعض، وأحيانا الجمهور كان بيغلط فيا ويقولي انتي ريهام سعيد، أنا في الأصل اسمي ريهام"، لتعقب ريهام سعيد: "المفاجأة أن اسمها ريهام وفينا من بعض كتير والاسم واحد".

وقالت ريم البارودي: "أنا شخص عصبي وبقيت كمان عصبية أكتر للأسف بس لما ببقى غلطانة ببقى عارفة إني غلطانة"، لترد ريهام سعيد: "قلت لها أنا سايباها من 3 سنين مجنونة دلوقتي بقت مجنونة رسمي".

ولفتت ريم البارودي:"الخلاف بيني وبين ريهام سعيد ابتدى ان فيه شخص ما بينا ادعى اني قلت له في التليفون ليه بتنشر حاجات كويسة عن ريهام؟ وده شخص كداب وهو موجود يواجهني احنا داخلين علي رمضان واتمنى يتفرج علي الحلقة ويعتذر وانا هقبل اعتذاره"، لتعلق ريهام سعيد: "احنا الاتنين بنتكلم في هيافات بس علشان نوصل ان مفيش خلاف ما بينا، ولا هي خطفت جوزي ولا قلت عليها كلمة مش لطيفة".

وأشارت ريم البارودي:"بداية الخلاف مع ريهام سعيد ان حد من الفانز بتاعها علق لها علي بوست نشرته وبيسألها علي حاجة فكانت زعلانة فقالت ريم البارودي بالنسبة لي ماتت، راح بابا الله يرحمه مكلمني وقال لي ليه ريهام بتقول عليكي كده وانا وقتها كنت في مرحلة مش متوترة لأ مجنونة بجري في الكوريدور بتاع قناة النهار وأول مرة أظهر مذيعة، وقتها بعت للشخص اللى عمل الفتنة بيني وبين ريهام فراح مخرجني من الموضوع وقاللى أصلها غيرانة منك علشان مضيتي المسلسل الجديد مع الفنانة زينة مع اني بشتغل معاها علطول".

وعلقت ريهام سعيد: "اللى حصل إن الشخص اللى وقع بيننا ده كلمني قال لي إنتي بتعاتبيه إنه عاملني في الاستوري كل سنة وانتي طيبة، فرد عليكي انا اكلمها زي ما انا عايز ما انتي بتكلمي زينة وانا مش بكلمها فإنتي قولتليه انت بتقارن مين بمين"، لترد ريم البارودي:"الفويسات معايا وتعالي نطلعها للناس ونشوف التسلسل بتاعها ازاي لإن اللى اتقالك كذب وانتي سخنتي علي الفاضي"، لترد ريهام سعيد:"مينفعش نعرضها دي قضية".

 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب