يسرا عن مسلسل رمضان المقبل: «مش عايزة أتكلم علشان بخاف من الحسد" | فيديو

قالت الفنانة يسرا: "مع عودة الفنان حسين فهمي لرئاسة مهرجان القاهرة السينمائي الدولي أقول له حمد الله على السلامة يا أجمل رئيس جالنا، وحسين له مذاق خاص بدون شك وعارفة إنه هيعمل حاجة مميزة ومجهود ما حصلش علشان رجوعه تاني، وأول مرة رئيس المهرجان بيمشي ويرجع تاني ودا يدل على كفاءته".

وتابعت خلال لقائها ببرنامج "مساء دي إم سي" الذي تقدمه إنجي القاضي بقناة "دي إم سي": "لبلبلة تستاهل التكريم لإنها حلوة من جوة وفنانة كبيرة وبتحب شغلها، وكذلك كاملة أبو ذكري مخرجة جامدة وتركت بصمة في السينما والدراما وهي فوق الروعة وتستحق التكريم".

وأضافت: "مهرجان القاهرة السينمائي عريق ومهم جدًّا لإنه وضع تاريخيا في الخريطة العالمية من بين أهم المهرجانات السينمائية وهذا فخر لنا كفنانين وكتاب ومخرجين لذلك يجب علينا الحفاظ على قيمة المهرجان دعما لصورة مصر وجذب السائحين".

وعن مسلسلها رمضان المقبل، علقت يسرا: "هخلي شغلي مفاجأة ومش عايزة أتكلم عنه لأن بتحصل لي كلاكيع كدا في السكة فبلاش أتكلم عن العمل".

ولفتت: انتهيت من فيلم "ليلة العيد" مع سامح عبد العزيز إنتاج أحمد السبكي، ومن أبرز النجوم الفنانة سميحة أيوب ونجلاء بدر وسيد رجب.

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب