احمد سعد : سرقت لحن اغنية " طب ليه كدا " لراغب علامة من اصالة | فيديو

أكد الفنان أحمد سعد، أن نجاح أى أغنية يجب أن تكون متكاملة الأركان ولو حدث فيها أى اختلاف وتم استبدال ركن من أركانها بآخر فلن تنجح.

وأضاف خلال لقائه ببرنامج "صاحبة السعادة"، تقديم الإعلامية إسعاد يونس، المذاع على فضائية: "dmc": "أول أغنية  لحنتها فى حياتي كنت وقتها عيل معملتش حاجة فى حياتي كانت أغنية طب ليه للمطرب اللبناني راغب علامة، ووقتها  قولت الألبوم ده ناقصه أغنية هيت، طبعا هما عايزين يعرفوا مين العيل الصغير ده اللي قال الألبوم ناقصه أغنية، وقالي أنت تعرف منين الأغنية الهيت، أنت بتلحن؟ قولت لأ بس لو عايز ألحن هلحن، أنا هلحن لك أغنية في 24 ساعة".

وتابع: " أنا مكنتش أحلم ألحن لراغب علامة، أنا كان نفسي أمشي معاه بس في الشارع، ومكنتش متخيل أن الأغنية هتعجبه بالطريقة دي، أنا كان عندي ثقة لكن مش لدرجة أن ميتغريش فيها حاجة.

وأردف:" اكتشفت فيما بعد، إني اقتبست لحن أغنية طب ليه كده، للفنان راغب علامة، من أغنية للفنانة السورية أصالة، والأغنية نزلت وكسرت الدنيا، واكتشفت إني سارق نصها ومكنتش أعرف، وطلعت متاخدة من أغنية لأصالة، وكلمت أصالة وقولت لها أنا الأغنية عندي أحلى”.

 
كان عندك كام سنة لما عرفت أن أغنية "طب ليه" لراغب علامة الحان أحمد سعد 🤓😍

#أحمد_سعد أكتشف أكتشاف ماهول بعد ما لحن الأغنية 🤣 اتفرج على برنامج #صاحبة_السعادة حصريًا على #WATCHIT من هنا https://bit.ly/Sahebt_El_Saada

Posted by WATCH IT on Tuesday, September 6, 2022

 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب