في عيد ميلاده ... قصة زواج عادل امام من هالة الشلقاني

يحتفل الفنان عادل إمام بعيد ميلاده 82 فهو من مواليد 17 مايو سنه 1940 ، وتعتبر حياته الشخصية وعائلته أكثر ما يثير فضول محبيه.

عادل امام لديه ثلاث أبناء من زوجته السيدة هالة الشلقاني، وتحدث الفنان عادل إمام وزوجته من قبل في لقاء تلفزيوني وقالت زوجتة خلال اللقاء كان سمير خفاجة جار لي، وكانت المسافة بين الشباك والشباك متر، وكنت عايشة مع جدتي، وفجأة ببص من الشباك لقيت صحاب سمير قاعدين وبيبصوا عليا، والوحيد عادل إمام اللي محاولش يعاكس فيهم أو يبص أو يتكلم، وده لفت انتباهي ونظري ليه.

زوجه عادل إمام هي التي طلبت منه الزواج وكشفت في اللقاء تفاصيل هذا العرض وقالت "أنا اللي أصريت إن إحنا نتجوز، وهو كشاب كان بيخاف يدخل في مسئولية جديدة، وفي يوم من الأيام قالي أنا مبفكرش في الإرتباط".

يتحدث عادل إمام عن زوجته دائما وكشف رده فعله عندما شاهد هالة أول مرة فقال " كنا قاعدين عند سمير خفاجة، وفجأة لقينا الشباك اتفتح، وخرج منه شيء مبهج وله حضور، وكل اللي حواليا حاولوا يعاكسوها، وأنا الوحيد اللي محاولتش أعاكسها، لأني معرفش أعاكس أساسا".

تعرف الزعيم على هالة وأكد أن علاقتهما ستظل في إطار الصداقة فقط لكنه تزوجها بعد عام واحد، وبعد الزواج قولتلها نأجل الإنجاب وبعدها خلفنا وجبنا رامي, وقولتلها كفاية طفل واحد، فحملت بعد كده وجابت سارة، وبعدها خلفت محمد، وبعدها قولتلها كفاية كدا .

زواج عادل إمام تم دون حفل زفاف بسبب ظروفه المادية، واقترح وقتها على زوجته استغلال أموال الفرح في أي مسائل خاصة بحياتهما.

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب