حسن يوسف يحكي موقفا محرجا مع سعاد حسني: شفتها ومعرفتهاش

حكى الفنان حسن يوسف موقفا محرجا خلال حواره ببرنامج "كلام الناس" مع الاعلامية ياسمين عز حدث بينه وبين سعاد حسني حيث قابلها ولم يتعرف عليها بسبب تغيير مظهرها "كنت رايح انجلترا لابني ودخلنا الفندق ولقيت واحدة بتقولي ازيك يا حسن، أنت مش عارفني قلتلها هو في معرفة قديمة قالتلي أنا سعاد حسني، أنا وقفت مكاني وقلتلها أن السبب الصيام والسفر وقلتلها استني نفطر سوا طلعت الغرفة ونزلت ملقتهاش، هي نزيلة في الفندق واعتقدت اني اكيد هقابلها تاني" وأضاف "زوجة صاحب الفندق تعرفت على سعاد حسني في إحدى المرات وعرضت عليها أن تكون ضيفتها وتقيم في جناح في الفندق لذلك اعتقدت أنها ستعود للفندق ولكنها لم تعد".
واختتم كلامه قائلا "لما حكيت لشمس قالتلي لازم نروح نقابلها ولكن لما سافرنا لابني في زيارة سعاد حسني اختفت تاني وكلمنا المستشار الثقافي لكن مظهرتش".
وعن زواج سعاد حسني من عبد الحليم حافظ قال "هي صاحبتي وهو صاحبي لكن اتكسف اسأل حد فيهم عن زواجهم لكن عارف أنه حبها وهي حبيته".
أما عن الفنان الذي يختاره لتقديم سيرته الذاتية "ارشح لدوري تامر حسني ووالده صديقي كان مطرب وابنه تامر عنده خفة الظل وممكن يبرزها وانا شفتله فيلم عمر وسلمى وكان لذيذ وهو مجتهد وعمل نفسه من الصفر وكافح لغاية لما بقى ممثل ومطرب وملحن وهو بيعمل أعمال خيرية كتير".

 
حسن يوسف: سعاد حسني جت تسلم عليا في لندن ما عرفتهاش من كتر ما شكلها اتغير (اعرف تفاصيل الموقف الصعب)

حسن يوسف: سعاد حسني جت تسلم عليا في لندن ما عرفتهاش من كتر ما شكلها اتغير (اعرف تفاصيل الموقف الصعب) تقدر تشوف الحلقه كامله على شاهد (اتفرج ببلاش) https://bit.ly/3qSBmE0 #كلام_الناس #MBCMASR #رمضان_يجمعنا

Posted by ‎MBC مصر‎ on Friday, April 15, 2022

 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب