بكاء عبد الفتاح الجريني على الهواء في برنامج "كلام الناس"

استضافت الإعلامية ياسمين عز في برنامجها "كلام الناس" المطرب عبد الفتاح الجريني، ووجهت له سؤالا عن سبب عدم سفره لبلده الأصلي المغرب رد عبد الفتاح الجريني أن السبب هو وفاة والدته من أربع سنوات ومنذ وفاتها وهو لا يستطيع السفر للمغرب وقال "الموضوع صعب والبلد وحشاني لكن صعب ارجع والاقي مكان والدتي فاضي" بكى عبد الفتاح الجريني عند الحديث عن والدته وقال "أنا عمري ما اتكلمت عن الموضوع دة لكن أنا قضيت فترة طويلة مع والدتي في المستشفيات واللي حصل كان صعب" وتابع "الناس اللي قريبين مني عارفين أن في مشكلة اني ارجع البيت والاقي المكان فاضي وعارف أن من المطار هشوف في كل امهات المغرب امي".

اعتذرت ياسمين عز عن سؤالها عن سر ارتدائه للخاتم وقال "دة لوالدي ووالدتي ادتهوني هدية وانا فاكر في يوم وانا بدفنها قابلوني ناس وطلبوا مني صورة وهما ملهومش ذنب وتقبلت دة"كما رحبت ياسمين عز بعبد الفتاح الجريني بالحديث معه باللهجة المغربية وهو الأمر الذي انبهر به.
تحدث المطرب عبد الفتاح الجريني عن تعاونه مع فرقة BTS الكورية وعن تجربته مع شاروخان "كان عندي اغنية وادتها للشباب عندي في الشركة لكن قالولي خليها على جمب لاننا مجهزين الألبوم الأغنية نزلت مع حد تاني وكسرت الدنيا وكان في زعل لاني ادتلكم هدية وانتو مشفتوهاش وقلتلهم عايز اغني هندي وبحكم وجود أم بي سي بوليوود فتم قلتلهم خلصنا من الهندي ندخل على كوريا وسنة 2016 فرقة BTS كانت مش معروفة وبعد 3 أشهر كسروا الدنيا وبقوا عالميين".

 
عبدالفتاح الجريني يبكي بحرقة في كلام الناس.. وياسمين عز تعتذر له (اعرف السبب)

عبدالفتاح الجريني يبكي بحرقة في كلام الناس.. وياسمين عز تعتذر له (اعرف السبب) تقدر تشوف الحلقة كاملة على شاهد (اتفرج ببلاش) https://bit.ly/3qSBmE0 #كلام_الناس #MBCMASR #رمضان_يجمعنا #MonthOfGood #رمضان_الخير

Posted by ‎MBC مصر‎ on Monday, April 11, 2022


 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب