ايناس الدغيدي تكشف قصة حب محمود عبد العزيز لها وسر خناقة احمد زكي

كشفت المخرجة إيناس الدغيدي حقيقةَ طلب الفنان الراحل محمود عبد العزيز الزواجَ منها، وقصة الحب التي جمعتهما.

وقالت إيناس الدغيدي خلال لقائها ببرنامج “كلام الناس” المذاع على قناة “mbc مصر”: "مكنش فيه قصة حب بيني وبين محمود عبد العزيز، ولكن كان فيه صداقة قوية معه ومع الفنانة نجلاء فتحي، وكنا بنخرج ونتفسح بسبب تشاركنا في عدد من الأفلام".

ولفتت: "محمود عبد العزيز كان عايز يتجوز في إطار أنه هو في فترة معينة كان أي واحدة يشوفها يقول لها تتجوزيني؟ وقتها نجلاء فتحي بهزار قالت له اتجوز إيناس الدغيدي، فقال لي تتجوزيني بس تقعدي في البيت، والموضوع كان كله هزار".

وعن كواليس مشاجرتها مع الفنان الراحل أحمد زكي خلال تصوير فيلم “امرأة واحدة لا تكفي”، أوضحت: "أحمد زكي كان جاري وجمعني به صداقة، ولكنه كان متعبا في التصوير، ومتوترا أثناء التصوير فكان فيه بعض التصرفات اللى تخليكي، وأنا مكنش عندي وقت لدلع النجوم، ولما يقول لي دلعيني أقوله طب دلعني، وكنت أقوله في الشارع وإحنا بنصور مش حلو يا أحمد.. عيده تاني، فهو كراجل شرقي كان بياخدها على صدره، وعملنا استاكوزا، واتخانقنا تاني، ولكن كنا أصحاب، وفي مرضه طلب يقابلني أنا ويسرا بالاسم".

وتابعت: "لما شفته أحمد زكي وهو مريض قعدت أعيط، ومعرفتش أمسك أعصابي إنى أشوفه في وضع المرض".

 
هو كان عايز يتجوز.. هل كان في قصة حب كبيرة بين محمود عبدالعزيز وإيناس الدغيدي؟

هو كان عايز يتجوز.. هل كان في قصة حب كبيرة بين محمود عبدالعزيز وإيناس الدغيدي؟ تقدر تشوف الحلقه كامله على شاهد (اتفرج ببلاش) https://bit.ly/3GgM3q0 #كلام_الناس #رمضان_يجمعنا #MBCMASR

Posted by ‎MBC مصر‎ on Sunday, April 3, 2022

 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب