انغام توجه رسالة لـ"أبو جبل": ليك نصيب من اسمك زيي وربنا يخليك لأمك

أشادت الفنانة أنغام بالأداء القوي الذي قدَّمه منتخب مصر في بطولة الأمم الأفريقية رغم الخسارة أمام السنغال في النهائي.

وقالت أنغام خلال مداخلة هاتفية ببرنامج “الحكاية” الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب بقناة “إم بي سي مصر”: "رأيت روح عظيمة في الملعب ولاعبين يشرفوا وهم مثل أعلى للشباب وأولادي وكل شباب مصر، وفرحونا وبكينا حزنا عليهم، وأقول لأبو جبل انت لك نصيب من اسمك زي أنا وأحسنت وأنت شاب محترم وجميل وربنا يخليك لأمك".

وتابع: "لما كان بيصد قاعت على الأرض لأن رجليا وجعتني من كتر التنطيط وصوتي وجعني من كتر الصريخ، وإحنا عندنا الشناوي وأبو جبل والحضري من قبلهم، وإحنا فرحانين بيهم كلهم وسميته السد المنيع".

وقال محمد أبو جبل حارس مرمى منتخب مصر، في نفس اللقاء: "زجاجة المياه والمعلومات اللي عليها مش وليدة الصدفة ولا من وحي الخيال لكن فيه جهاز محترم يؤدي بضمير، والمعد الفني وعصام الحضري".

 
الفنانة أنغام: ياجبل ليك نصيب من اسمك زيي كده .. شفت روح عظيمة في الملعب.. كانوا مثل أعلى لولادي ولكل المصريين وأنتوا كبار في عينينا وكبرتونا

الفنانة أنغام: ياجبل ليك نصيب من اسمك زيي كده .. شفت روح عظيمة في الملعب.. كانوا مثل أعلى لولادي ولكل المصريين وأنتوا كبار في عينينا وكبرتونا تقدر تشوف الحلقة كاملة على شاهد (اتفرج ببلاش) https://bit.ly/3DRk0vx #الحكاية #MBCMASR

Posted by ‎الحكاية‎ on Monday, February 7, 2022

 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب