حمو بيكا: سيبوا عمر كمال في حاله.. بكره هيشحت هو كمان

ظهر مطرب المهرجانات حمو بيكا، في بث مباشر على صفحته الرسمية بـ فيس بوك، حيث تحدث مع جمهوره عن انخفاض مشاهدات قناته على يوتيوب مؤخرًا، عقب قرار إيقافه من قِبل نقابة المهن الموسيقية.

وقال حمو بيكا خلال البث المباشر: يا عم مارك شوفلنا حل، ممكن أسيب اليوتيوب وأنزل على فيس بوك، أنزل مهرجان يجبلي 11 ألف وأنا عندي 4 ملايين متابع، ساخرًا: أنا هقفل كل قنواتي وأعتزل المهرجانات.

ورد حمو بيكا على سؤال أحد متابعيه والذي قال له أن صديقه مطرب المهرجانات عمر كمال يعمل حاليًا لم يتم إيقافه من نقابة المهن الموسيقية، ليرد قائلًا: حمو بيكا: سيبوا عمر كمال في حاله.. بكرة هيشحت هو كمان.

كما علّق حمو بيكا على سخرية أحد المتابعين من مهنته الأصلية وهي الجزارة، قائلًا:: مالهم الخرفان مهنتي ومقدرش استغنى عنها، هو أنت تطول تشتغل جزار.

وفي سياق متصل، أعلنت نقابة المهن الموسيقية مؤخرًا، إيقاف بعض مطربي المهرجانات الشعبية، وكان أبرزهم: حمو بيكا، حسن شاكوش، شواحة، الزعيم، مسلم، عنبة، وذلك بسبب عدم تقنين أوضاعهم بالنقابة.

كما علق حمو بيكا على قرار إيقافه، وقال: احنا بنقول أغاني من الواقع، واللي زعلان ميسمعناش، اللي بيبص لعيشة الناس تحرم عليه عيشته، الموجة دي مش هتطول، دي خامس أزمة في حياتي، أنا شقيت وتعبت وجريت ورا حلمي وربنا عطاني، أجري أنت كمان ورا حلمك عشان ربنا يكرمك.

 
اجمعو يلا

شاهد الان | https://youtu.be/2HTBRnyyDpE مهرجان " ضحكتها مزيكا " حمو بيكا و فيلو ونور التوت و مودي امين - توزيع فيجو الدخلاوي 🔥💪 سوشيال ميديا : ادهم الجعفري - سامو الأرهابي - رحمه الحلواني جرافيك ديزاين / حمو الرايق

Posted by ‎حمو بيكا / Hamo Bika‎ on Tuesday, December 21, 2021

 

أضف تعليقا