حمو بيكا : فننا ميتهاجمش وطول ما أنا عايش "المهرجان" مكمل

 

 

أدلى مؤدي "المهرجانات" حمو بيكا بتصريحات لقناة MBC1 تحدث فيها عن انطباعاته بعد حفله الغنائي ضمن فعاليات موسم الرياض 2021 حيث استضاف موسم الرياض الإثنين والثلاثاء حفلين غنائيين أحياهما حمو بيكا، والمطرب عمر كمال، وأيضا مؤدي المهرجانات حسن شاكوش.


وقال حمو بيكا: "اليوم كان جميل عشان بقالنا ياما موقفناش قدام جمهور، فلما نقف قدام جمهور ياما زي ده لازم نبدع. إحنا بنوصل له رسالة إن إحنا عملنا مزيكا واتسمعنا، وعملنا جمهور من جميع أنحاء العالم والناس كلها بتسمعنا ؛ الفن ده بالذات ميتهاجمش، إحنا بنقول حاجة من صوت الشارع، كل واحد مجروح بكلمة أنا ممكن أقولها بعبر عنه. ناس كتير طلعت هاجمت المزيكا دي والمهرجان، بس الحمد لله طول ما أنا عايش طول ما المهرجان هيفضل مكمل."


أحيا مطرب المهرجانات حمو بيكا ثاني حفلاته في موسم الرياض، وقدم لجمهوره مجموعة من أغانيه ونفدت جميع التذاكر مبكرا، وتأخر حمو بيكا قبل أن يظهر أمام جمهوره دخل حمو بيكا على المسرح مع على قدورة الذي شاركه الغناء، وفي البداية تحدث حمو بيكا لجمهوره قائلا: "جاهزين أهل السعودية أنا بحبكم" ليبدأ حفله بأغنية "هلا والله" قدم حمو بيكا محموعة من أغانيه وسط تفاعل كبير من الجمهور الذي رددها معه كما تفاعل بيكا مع الحضور وبدأ يطلب منهم أن يرددوا الأغاني ويهتفوا معه.

 

 


 

أضف تعليقا