عمرو اديب ترند بسبب مشهد اكله البطيخ على الهواء

 

 

فاجئ الإعلامي عمرو أديب متابعي برنامجه الشهير الحكاية بعدد كبير من فاكهة البطيخ أمامه في بداية الحلقة وذلك للحديث عن بذور وزارة الزراعة التي اصبحت تنتج حاليا. 


وتصدر عمرو أديب قوائم البحث عبر مواقع التواصل الاجتماعي وذلك عقب ظهوره وهو يأكل البطيخ والجبن موجها رسالة للشباب التي لا تعلم شيئا عن طريقة أكل البطيخ الطبيعية والتي تعود عليها أجيال كثيرة، موضحا ان بائع البطيخ في العقود الماضية كان يقوم بتقطيعه ويبيعه على شكل قطع . 

 

 

 

 

ودخل عمرو أديب مؤخرا في خلاف مع الفنان محمد رمضان بسبب إعلانه عن حجز الدولة علي امواله وقال عمرو أديب "الفلوس دي يا محمد فلوس الراجل اللي مات، دي فلوس التعويض بتاعة الرجل اللي مات، يا راجل يا مفتري الراجل مات مش كنت تروح تلم القرشين وتديها لأهله، لازم تستنى لما يجيوا يحجزوا على الفلوس علشان القاضي هو اللي يديهم الفلوس، يا راجل حرام عليك اتقي الله، أبسط حاجة كنت تعملها مش 6 مليون أدي 10 أهي وأنا أسف والأعمار بيدي الله".


وأضاف عمرو أديب " "يطلع محمد رمضان مصمم يكذب علينا تاني ويقول للعالم أن في مصر الحكومة بتحط إيدها على فلوس الناس، مصر مزنوقة في قرشين وأخدت فلوس رمضان، وقالك أنا بشيل الفلوس في البيت هو دا اللي بتعلمه للناس أنهم ميتعاملوش مع البنوك اللي في مصر وأنهم ميتعاملوش مع البنوك الوطنية، بتقولهم خلي بالك الدولة ممكن تحط إيديها على فلوسك وحطها تحت البلاطة".

 


 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب