هل أجبرت دينا الشربيني رامز جلال على حذف مقدمته الساخرة في "رامز عقله طار"؟

وقعت الفنانة دينا الشربيني ضحية اليوم السادس لمقلب رامز جلال "رامز عقله طار"، ولكنها لم "تقبل المقلب كاملا" فمن الواضح أنها تدخلت لحذف المقدمة الساخرة المعتادة من رامز جلال، الذي سخر قليلا في المقدمة الثانية من نحافتها ملمحا لحزنها بعد انتشار أنباء انفصالها عن عمرو دياب.

 


رامز جلال قال مقدمته المعتادة عن الإثارة في برنامجه وكان من المفترض أن يبدا التعريف بالضحية بمقدمة ساخرة ولكن تم حذفها كاملة، وقال في المقدمة الثانية بعد وصول دينا الشربيني مدينة الألعاب الترفيهية: سمعنا إن دينا قاعدة في البيت حزينة علشان كده قلنا وحشتينا.

 

 
محمد علي مراسل الحكاية من مكان حادث قطار بنها يحكي التفاصيل وشهادات شهود العيان

محمد علي مراسل الحكاية من مكان حادث قطار بنها يحكي التفاصيل وشهادات شهود العيان.. ونائب القليوبية أحمد بدوي يشرح ماذا حدث ومتى جاءت سيارات الإسعاف #الحكاية #رمضان_يجمعنا #MBCMASR تابع جميع الحلقات علي Shahid VIP واشترك الآن http://onshahid.net/6180H2COy

Posted by ‎MBC مصر‎ on Sunday, April 18, 2021

 

 

وقال: بلاش هبل وخليكي عاقلة ورزينة... إنتي مالك خاسة كدة ليه يا دينا مفيش حاجة تستاهل

 

وقدم رامز دينا الشربيني قائلا معانا النهاردة نجمة رمز للكفاح عنوان للنضال أيقونة للمصابرة مشوارها مليان بالانتصارات والانكسارات... معانا النهاردة اللي عدى عدى عدى نجمة أماكن السهر وبرج حوت الفن... دينا الشربيني.

 

وتابع: انزلى يا مكسورة الجناح يا برنسيسة اللى عدى عدى".

وسخر رامز جلال من حذاء دينا الشربيني مقتبسا كلمات أغنية لعمرو دياب قائلًا: اللى عنده جزمة زي ديا ..دينا اللى مفتقدة الحنان ..الجرح غائر والقلب حائر.

 

دينا كشفت مع بدء جولتها في مدينة الألعاب الترفيهية عن معاناتها من فوبيا النار، وانسحبت سريعا من لعبة الحرب بعدما تعرضت لإصابة في القدم بسبب طلقة أطلقها رامز جلال، وظلت تصرخ قائلة: يا مامي أنا اتعورت... خلاص مش هلعب تاني.

 

دينا ظلت تصرخ في الجزء الأخير من المقلب وأخذت تردد "بسم الله الرحمن الرحيم يا رب يا رب"، ورفضت القفز من الكبسولة في حوض السباحة، وصدمت عندما تعرفت على رامز جلال وأصرت على القائه في المياه، وعند سؤالها من تتمنى أن يقع في نفس المقلب، قالت: ولا حد، ولعدها قالت عايزة رامز جلال هو اللي يقع وقامت بإلقائه مرة أخرى في حوض السباحة.

أضف تعليقا