صدور حكم جديد على سما المصري في قضية سب ريهام سعيد 

أصدرت المحكمة الاقتصادية حكما ببراءة سما المصري من تهمة سب وقذف الإعلامية ريهام سعيد وإرسال عبارات خادشة لها، وقد تقدم محامي سما المصري بالتماس يطالب فيه ببراءة موكلته من التهم المنسوبة لها لانتفاء أركان الجريمة . 


وتقضي سما المصري حاليا عقوبة الحبس التي قيدت ضدها في أحد القضايا وطالبت عدة مرات بالافراج عنها إلا أن المحكمة دائما ما ترفض هذه الالتماسات التي تقدم من المحامي الخاص بها . 


وقد تعرضت الإعلامية ريهام سعيد للإيقاف مؤخرا بعد أن ظهرت في أحد حلقات برنامجها مع صيادين الحيوانات وأصدرات بيانا قالت من خلاله "علي اد ما زعلت اني اتهاجمت و اتجرحت كتير فرحت اوي ان ناس كتير بقت رحيمه بالحيوانات حتي لو مفترسه و خطر علي البني ادم" .


وأضافت "انا بعتذر علي اي مشهد في اساءه لاي حد و خصوصا الناس المهتمه بالرفق بالحيوان . بعتذر اني تسببت في اي الم لاي حد فيكوا لكن لازم تكونوا متاكدين ان اشتغلت و اجتهدت وتعبت لمده ١٨ سنه و اكيد مش محتاجه اي شهره ولا مشاهده . الهدف الوحيد هو تقديم محتوي محترم صادق و مفيد . كنت عايزهاسلط الضوء علي مهنه الصيد الي موجوده في كل انحاء العالم بمميزاتها و عيوبها حبيت اقدم الحقيقه و ازود معلومه جديده لان هي دي نيتي بس انا مش بشتغل في مهنه الصيد و لا يمارسها لكن هي موجوده ". 

 


 
 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب