رضا حامد يكشف سر غيابه : أنا لا أعمل والوسط لا يعرف التنوع

كشف الفنان رضا حامد عن سبب غيابه عن الوسط الفني، مؤكدًا أن الوسط الفني يحكمه الشللية، وهذا يتسبب في التركيز على بعض الفنانين واستبعاد آخرين.

السبب وراء غياب رضا حامد

وقال حامدعن سبب غيابه: "المشكلة دي مش أنا المسئول عنها المسئول عنها، هما الناس المسئولة عن العمليات الفنية والإنتاج وانتي بتشوفي فنان واحد ممكن يعمل ٥ أو ٦ مسلسلات وفنان تاني قاعد عاطل مع إن اللي قاعد ممكن يكون أحسن من اللي شغال".

وأكد حامد خلال حواره مع الإعلامية إنجي هشام في برنامج "المنسي" عبر قناة هي:' هل الحكاية هل هي تارجيتات، هل هي كومبينات، هل هي شللية إذن في شللية ولما يكون في شلة إذن العملية فيها منفعه وانا معروف عني اني أنا جرىء ودايما يقولولي بتكلم كده ليه مش هتشتغل بقولهم يعني أنا دلوقت بشتغل ما أنا برضو مبشتغلتش".

تابع : "في شللية وفي ناس معندهمش إدراك للعملية الفنية وللتنوع لان ده هيفيد العملية الفنية، ميبقاش واحد مقطع نفسه في كل عمل والمسلسلات تقعد تستنى بعضها لحد ما الفنان يخلص.


 

آخر أعمال رضا حامد 

يذكر أن آخر أعمال الفنان رضا حامد كان مشاركته في بطولة مسرحية "الزهر لما يلعب" مع الراحل سمير غانم، ومسلسل "الزوجة الـ 18" مع حسن الرداد، وفيلم "بارتي في حارتي".

إذا أعجبكِ هذا الموضوع إقرئي أيضًا : رضا حامد يبكي على الهواء بعد تذكره موقفا لعادل امام: طردني من مسرحية بودي جارد

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب