ريهام حجاج تدافع عن نفسها من جديد: لم أخن ياسمين عبد العزيز

 منذ إعلان زواجها من طليق ياسمين عبد العزيز رجل الأعمال محمد حلاوة، لم تهدأ حملات الهجوم التي تعرضت لها الممثلة ريهام حجاج، تارةً بأنها خطفت زوج صديقتها، وتارةً أخرى بأنّها كانت متزوجة ولديها ابنة تخفيها عن الإعلام، حتى وصل البعض إلى صورة قديمة تجمعها بزوجها اللبناني المصوّر الشهير "ميكي عكاوي"، ليظهر حجم التغييرات التي طرأت على شكل ريهام بعد عمليات التجميل.

فقد ردّت ريهام على تسريب صور زواجها الأول من المصور اللبناني محمد مكاوي الشهير بـ"ميكي"، واستغلت الفرصة للرد على من حاول التشكيك في جمالها الطبيعي، والتلميح لخضوعها لجراحات تجميل، إضافة للرد على اتهامها بخيانة زميلتها ياسمين عبد العزيز وسرقة زوجها منها.

وفي ردّ على معلقة كتبت لها: يمكن مش إنت السبب في الطلاق ولا حاجة ولكن بنستغرب، من كونكم صحاب وتقبلي تتجوزي جوز صحبتك، ع سنّة الله ورسوله، المشكلة مش متجوز ولا مطلق، المشكلة إنها صحبتك ويمكن تعملي عداوة وهي تتعب لأنكم صحاب، ردّت ريهام: والله يا سماح مش صحاب ولا عمرنا اتقابلنا أبدًا.

يُذكر أنّ ريهام فوجئت  ظهر أمس بالكشف عن سر زواجها الأول الذي لا يعلمه أغلب جمهورها، بعد تسريب صورة من عقد قرانها، وردت على الفور بإعادة نشر الصورة مع تعليق مطول ردت فيه على أغلب الاتهامات، قائلة: الناس التافهة اللي اجتهدت عشان تطلّع صورة قديمة لكتب كتابي من مجلة، وتنشرها على إنها شيء ممكن يضايقني أحب أقولهم أطلاقًا.

تابعت قائلة : كل محاولات التشويه إللي عمالة تحصل لواحدة اتجوزت على سنّة الله ورسوله من راجل مطلق أصلًا، إن دلت على شيء فتدل على مرض النفوس ونصيحة للستات الفاضية، مفيش راجل بيتسرق.

وقالت: الناس بتتجوز وتطلّق عادي، وكل شيء قسمة ونصيب، وربنا اللي بيبقي كاتب ومقدر، بلاش تفاهة ولو كل واحد طلّع صورته من خمستاشر سنة هيلاقي شكله اختلف عادي!! "خاصة صور الأفراح اللي فيها ٣ كيلو مكياچ " دا رسمة الحواجب بتفرق، المهم الجوهر وأنا مفيش حاجة في حياتي ممكن أتكسف منها، واللي حاصل دا تفاهة وحقد عشان دا جواز.

واختتمت ردها المطول بقولها: طبعًا الكلام دا للمرضى النفسيين، أما كل الناس الطبيعية إللي باركتلي وفرحتلي ومعرفتش أرد عليهم من كترهم، بشكرهم وبقولهم يا رب مسلسل كارمن يعجبكم، يوم ١٠ فبراير على سي بي سي إن شاء الله".

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب